Alla inlägg under september 2012

Av Maria - 28 september 2012 18:56

Var ju bara tvungen att göra ett kort med denna teknik också :)

Så det var bara att plocka fram alla produkter och köra igång.

Kan säga att jag är riktigt nöjd med resultatet :D


 



Under metallen gömmer sig knappar, charms, halvpärlor och bokstäver.


       


Det ska stå grattis i mitten. Vet inte om det syns så bra.


Kan säga att jag bara älskar denna teknik.

Man kan få användning av så mycket som man sparat men inte använt.


Får i alla fall se vad man hittar på denna fredag.

Barnen sover och sambon är iväg. Ett tillfälle att pyssla lite kanske :)


Önskar er en trevlig kväll


// Maria



Av Maria - 25 september 2012 22:18

Ska snart krypa ner i helgen men måste bara berätta och visa vad jag gjort idag :)

Var på kurs i Creativicas nya lokaler i falsk metallteknik.

Har aldrig gjort det själv men har sett det i andra bloggar och det ser ju bra så snyggt ut. 

Så det var bara att gå loss med aluminiumtejp och akrylfärg ;).


 Micaela visade oss hur vi skulle göra och vi fick börja med en blomma.


 


Sen fick vi också göra ett litet större projekt, en tag.

Då fick vi använda det vi hade med oss av charms, knappar m.m


 


Riktigt roligt var det i alla fall så det kommer bli mer av denna teknik framöver :).


Det var några som vågade gissa i förra inlägget och även om ingen prickade helt rätt så kom Sofie närmast med sin gissning på småkakor. :)

Det kommer att bli en större modell av muffins. 

Bild kommer när den är helt klar.


Hoppas ni haft en bra kväll :)


// Maria

Av Maria - 24 september 2012 19:58

Har slagit mig ner i fotöljen med en kopp te eller ja en mugg i detta fall.

Ett riktigt gott te, höstglöd heter det och jag köpte det för någon dag sedan.

Det enda som saknas är det tända ljuset så är höstmyset komplett :)


 


Just nu är mitt projekt detta.


 


Någon som vågar gissa vad det ska bli??


Ha en underbar kväll :)


// Maria

Av Maria - 23 september 2012 15:20

Hade en liten pysselkväll häromdagen då jag gjorde några enkla julkort.

Hade fått lite önskemål om enklare kort som kan passa till barn med ficka inuti.

Så gjorde två då kommer säkert bli några till så att det finns att välja på :)


     


Klicka på bilderna för att se dem i ett större format ;)


 

Sen hann jag med ett till innan instirationen tröt.


Just nu har jag lagt upp fötterna i soffan med en kopp te.

Försöker bota min feber som har kommit som ett brev på posten :(. 


Hoppas ni haft en bra helg :D


// Maria

Av Maria - 23 september 2012 15:14



Klicka på bilden för att komma till hennes mycket trevliga blogg som handlar om lite allt möjligt i hennes liv :). 

Av Maria - 20 september 2012 20:07

Då har man gjort och dekorerat sin egna tvål.

Riktigt spännande var det allt ;).



Det är ju egentligen inte så svårt att göra tvål. En tvålform och tvålmassa är allt som behövs.


 


Läste i magnoliatidningen hur man skulle göra för att dekorera den med en stämpel.

var ju bara tvungen att prova :)   

Valde en stämpel och sen var det bara fram med hushållspappret. Hade tyvärr inget helvitt men det gick ändå ska ju bara ha den här hemma.

Sen var det bara att använda decupagelimmet :)

Och här har ni resulatet :D


 


 


Sonen satte sina märken på den också.

Just nu har det varit fullt upp med jobb och sjuka barn. Båda barnen har feber :(. Men är som tur var på bättringsvägen.


Hoppas ni håller er friska.


// Maria


Av Maria - 15 september 2012 20:52

Kunde inte hålla mig längre.

Inte bara det att ja köpte ljusmassa utan det blev tvål också som ska gjutas :).

Såg hur man kunde dekorera tvål i senaste Magnolia tidningen och det vill jag ju bara testa.

Ljus har jag ju varit intresserad av länge men har bara inte tagit tag i det.

Men idag kunde jag inte hålla mig.

Så tog dottern och vandrade in på Torp och Panduro och spenderade lite pengar.

 


Ska bli riktigt spännande och lovar att ni kommer att få se resultatet ;)


Hoppas att ni haft en bra lördag och att ni har en bra lördagkväll.


// Maria

Av Maria - 13 september 2012 18:11

Har dekorerat lite ljus så nu kommer säker några inlägg där jag visar dem.

Hittar jag på något annat undertiden så vet man ju aldrig ;)

Har stämplat motivet på silkespapper.

Testade att färglägga med vanliga färgpennor och det fungerade.

Man får dock vara försiktigt för stearinet kan ta med sig färgen.

Sen värmde jag jag fas den med min embossingfön.


 


Lite spets runtom och lite blommor så blev den komplett :)


 


Jobbar just nu för full så kan ärligt säga att det ska bli skönt med fredag och helg :)

Sambon ska dock jobba hela helgen men det kommer bli mysstunder med barnen istället :)


// Maria


Presentation


En tjej som älskar att pyssla. Just nu är det mycket korttillverkning men det kommer annat också allt eftersom

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksräknare

 

 

Tandblekningstest

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

fler läsare

Ping

bloggping

frisim

Pinga Frisim

Knappar

 

 

                      

 

                                 

Tävlingar

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards