Alla inlägg under februari 2012

Av Maria - 27 februari 2012 12:00

Har inte glömt bort er men är sjuk. Det började med sonen i förra veckan, feber och hosta, och han är inte frisk än.

Efter några dagar var det dags för dottern som nu fått pencilin. 

För mig bröt det ut igår.

Så bloggen har inte riktigt varit första prioritet.

Men snart är jag igång igen.


 

Av Maria - 25 februari 2012 08:12


Enkelt kort med en ängel på.

Byggde upp korte lite med 3D kuddar.

Kortet kan användas som grattis eller till vad man vill :)


Av Maria - 24 februari 2012 09:41

Ska ta mig in till panduro idag för att införskaffa mig lite nya pysselsaker.

Väljer mellan att kunna stämpla på några ljus eller att skapa lite gipsfigurer.

På det senare så skulle sonen kunna få vara med på ett hörn. Men att sätta honom med en pensel i handen kan vara lite vanskligt.

Får fundera vidare på det ett tag. Ska ju inte åka riktig än.


// Maria

Av Maria - 23 februari 2012 09:27

Ett enkelt kort där jag tog ett snöre och limmade fast det. Sen tog jag bara lite blommor och några stenar som förhöjde det lite :)

Bakgrunden kommer från Magnolia  

Av Maria - 23 februari 2012 07:42

Ett stort grattis idag till Viktoria och Daniel till er lilla prinsessa :)


 

Av Maria - 22 februari 2012 17:15



Gjort detta kort till min lilla flicka som blir 1 år i slutet av mars.

Kortet fungerar ju till både tjejer och killar.


Av Maria - 22 februari 2012 11:38

När posten kom idag så vr det inte bara den vanliga skörden.

Nä....idag damp den nya Inzpira tidningen ner i lådan :).

Längar tills jag kan sätta mig med en mugg te och bläddra och läsa i den.

Man får så mycket inspiration :)


 

Av Maria - 22 februari 2012 10:44

Inte bara vuxna som gilla att pyssla. Min son älskar att sitta och pilla med saker. 

Här har jag gjort en play doh lera. Lätt att förvara i kylskåpet så den kan användas flera gånger.


Han var så koncentrerad


Här är receptet jag använde mig av. Hoppade dock över Alun. De är ett koncerveringmedel som man kan köpas på apotek. Karamellfärg behöver man inte heller ha om man inte vill förståss :)

Play-do

Ingredienser till play-do
4 dl vetemjöl
3 dl salt
2 msk alun
3 msk matolja
5 dl kokande vatten
karamellfärg

Gör play-do steg för steg
1. Blanda de torra ingredienserna. Var försiktig med alunet. Det irriterar huden i "torr" form så blanda till degen själv, barnen får sitt roliga snart.

2. När vattnet kokar, häll i karamellfärgen. Häll i mycket karamellfärg så blir det lysande starkt färgad play-do.

3. Häll oljan och det kokande vattnet över torrvarorna. Blanda tills degen blivit smidig, gärna i hushållsassistent. Kom ihåg att den bör svalna litet innan telningarna får trycka in nävarna i den.

4. När barnen lekt färdigt för den här gången är det bara att stoppa leran i plastpåse eller burk med lock och spara i kylen, den går att använda många gånger.

Presentation


En tjej som älskar att pyssla. Just nu är det mycket korttillverkning men det kommer annat också allt eftersom

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksräknare

 

 

Tandblekningstest

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

fler läsare

Ping

bloggping

frisim

Pinga Frisim

Knappar

 

 

                      

 

                                 

Tävlingar

Buzzador


Ovido - Quiz & Flashcards