Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Maria - 1 augusti 2012 14:35

Virkar ju lite då och då och är med i två fb grupper som har med virkning att göra :).

Man får mycket inspiration vill jag lova.

Men för ett tag sedan lade Mest virkat upp en förfrågan (klicka på namnet så kommer du till bloggen).


Kopierade det så här kommer det i sin helhet:


Hej alla vänner i Virkarnas galna hörna.
Jag stödjer ju barncancerfonden på olika sätt via min blogg. Ibland genom auktioner där pengarna går dit, och även att jag "uppmanar" att sätta in en slant dit, istället för att ta betalt för virkmönster jag lägger ut. Just nu tänker jag lite extra på en tvåårig tjej här i Halland som genomgår en cancerbehandling och kämpar mot sin sjukdom. 

Ni kan läsa om henne här: http://www.barncancerfonden.se/13569

Jag skulle vilja, med er hjälp, virka en liten filt till Alice av mormorsrutor. Ni får gärna skicka med en liten hälsning på en lapp. Jag kommer sedan sy ihop filten och skicka den till henne, samt publicera bild på det färdiga resultatet på min blogg. Och även namn på alla som varit med samt ev bloggadresser. 

Färg på rutan/rutorna är valfrittl, men gärna glada färger. :-D Rutorna bör vara ca 10x10 cm. 

 

Jag kände att jag ville bidra med något så det fick bli en liten ruta

 

 

 

Denna kommer skickas med posten idag eller imorgon.

 

Sen har jag lossa det som jag göt i betong.

Allid lika spännande att se om det kommer att lossna eller inte.

Min lilla ide som jag hade så att jag kunde göra några ljusstakar funkade inte. Har inte lyckats få loss dem än. Gör jag det så kommer bilderna på dem sen.

 

Men ett fågelbad blev det. Dock föll en liten bit av kanten av :(

Sen blev det några sjöstjärnor, fiskar och hjärtan som man kan använda som dekoration.

De behöver slipas till lite så att kanterna blir lite mjukare men här kommer i alla fall bilder på dem.

 

   

 

 

Hoppas du har en bra dag. Just nu håller huvudvärken på att gå över och illamåendet på att lägga sig. Så man kan väl säga att förmiddagen inte har varit en höjdare. Men börjar känna mig bättre så det är ju bra :)

 

// Maria


Presentation


En tjej som älskar att pyssla. Just nu är det mycket korttillverkning men det kommer annat också allt eftersom

Fråga mig

2 besvarade frågor

Besöksräknare

 

 

Tandblekningstest

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

fler läsare

Ping

bloggping

frisim

Pinga Frisim

Knappar

 

 

                      

 

                                 

Tävlingar

Buzzador


Skapa flashcards